Hva i all verden har Rock ‘n’ Roll med markedsføring å gjøre

Av Are Stegane

 
 

Det som kjennetegner nesten alle suksessfulle artister og band, er at de har et godt produkt. Dernest at de er gode på markedsføring. Bare spør Mick Jagger.

Hvor hadde for eksempel Stones vært uten posisjoneringsstrategien mot Beatles? Hvor hadde Elvis vært uten hoftene? Hvor hadde Beatles vært uten de 10.000+ timene de spilte live i Hamburg? Hva hadde Grateful Dead vært uten sin freemium-model? Hvor hadde Bowie vært uten Ziggy Stardust? Hvor hadde Kiss vært uten maskene? Hva hadde punken vært uten budskapet? Hvor hadde a-ha vært uten MTV? Listen er lang. Det er nok å skrive om for å si det på en annen måte.


Rockerne som skal blogge om rock ‘n’ roll og markedsføring er ingen ringere enn Trond Blindheim, Thorstein Selvik, Oddvar Ruud, Dag Inge Fjeld, Lasse Berntzen, Erik Blindheim Andersen og undertegnede.


Les mer

 

Mye, mener vi. Alt, mener andre.